ABD'nin en büyük üniversitelerinden Columbia Üniversitesi, dikkat çeken bir keşfe imza attı. Profesör Dr. David Kipping'in liderliğindeki ekip, Dünya'nın neredeyse üç katı büyüklüğünde gizemli bir cisim keşfettiklerini duyurdu. Dünya'nın çapı 12 bin 742 kilometre iken bu cismin çapı 32 bin 991 kilometre.

Araştırmacılar, NASA'nın Kepler uzay teleskobundan elde edilen verilere dayanarak, kendi güneş sistemimizin dışında bulunan bir öte uyduyu keşfettiklerini açıkladı.

Bilim insanları, yeni keşfi doğrulamak için diğer teleskoplardan gelen gözlemlere ihtiyaç duyduklarını belirtti. Bu arada Columbia Üniversitesi ekibi çalışmayı Nature Astronomy'de yayımladı.

ÖTE UYDU KEŞİFLERİNDEKİ ZORLUK
İlk potansiyel öte uydu adayı dört yıl önce tanımlanmış olmasına rağmen şimdiye kadar hiçbiri resmen kabul edilmedi. Bu öte uydular doğrudan görüntülenemedikleri için, bir yıldızın önünden geçtiklerinde, yıldızın ışığını anlık olarak kararttıkları için varlıkları anlaşılıyor.

Son on yılını öte uyduları aramakla geçiren Profesör Kipping, "Gökbilimciler şimdiye kadar 10 binden fazla ötegezegen adayı buldu. Ancak öte uyduları bulmak çok daha zor." dedi.

Eğer yeni keşif doğrulanırsa, Güneş sistemi dışında öte uyduların öte gezegenler kadar yaygın olduğu fikrine güçlü bir kanıt olacak.