İzmit Körfezi’nin "gerdanlığı" olarak nitelendirilen Körfez Geçiş Köprüsü, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Asya ve Avrupa yakalarını deniz tabanının altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli ile "Demir İpek Yolu" olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesinin bu yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.

Körfez Geçiş Köprüsü
Kamuoyunda İstanbul-İzmir Otoyolu olarak tanınan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesinde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Proje, İstanbul'u Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa, Kütahya ve İzmir'e bağlayacak. Türkiye nüfusunun yarısını oluşturan 38 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya hizmet verecek projeyle seyahat süresi, İstanbul’dan Bursa'ya 1 saate, İzmir'e 3 saate, Eskişehir'e 2,5 saate inecek. Güney Ege bölgesi ve Antalya'ya ulaşım kısalacak. Toplam 433 kilometre uzunluğundaki projenin, 40 kilometrelik Altınova-Gemlik kesimi hizmete açıldı.

Osman Gazi adı verilen asma köprünün, üst yapı imalatlarının tamamlanmasının ardından mayıs sonunda trafiğe açılması planlanıyor.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü
Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı'na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü, bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak.

Köprünün 120 kilometre uzunluğundaki otoyol ve bağlantı yolları ile beraber 26 Ağustos'ta açılışının yapılması planlanıyor.

3. Köprü bağlantı yolları
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü de içeren Kuzey Marmara Otoyolu Projesinin devamı olan 169 kilometre uzunluğundaki Kurtköy-Akyazı ve 88 kilometre uzunluğundaki Kınalı-Odayeri kesimleri için 4 Mayıs'ta ihale yapıldı. 2018 sonunda tamamlanması hedeflenen toplam 257 kilometre uzunluğundaki otoyollar ile Kuzey Marmara Otoyolu'nun tamamı hizmete açılacak.

Avrasya, deniz altından en derinden geçecek tünel olacak
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından "vizyon proje" olarak değerlendirilen Avrasya Tüneli Projesi'nin (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) bu yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.

Dünyanın en iyi mühendislik projeleri arasında gösterilen ve Asya ile Avrupa kıtalarını tüp geçişiyle birbirine bağlayacak tünel, dünyada deniz altından en derinden geçecek tünel olacak. 14.6 kilometre toplam uzunluğa sahip projenin, deniz altından geçen kısmı ise 3,4 kilometre olarak belirlendi. Bin 800 kişinin istihdam edildiği projenin, bölgeye yıllık 560 milyon lira ekonomik katkısı olacak. Devletin kasasına ise yılda yaklaşık 100 milyon lira getirecek proje, 82 bin ton emisyon miktarında azalma, 38 milyon litre yakıt tasarrufu sağlayacak.

3 Katlı Büyük İstanbul Tünel için mali teklifler alındı
Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali teklifler alındı.

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında Incirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden ve Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

Tarihi İpek Yolu canlanıyor
"Demir İpek Yolu" olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi'nin bu yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor.

Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük projede, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınabilecek. 2034 yılında proje hattı üzerinde 3 milyon yolcu ve 17 milyon yük taşıma kapasitesine çıkılması planlanıyor.