Türk işadamları, promosyon ürünleri, baskı sanayi ve matbaa sektörlerinde Çin’in Avrupa’da açtığı ihracat açığını kapatmaya talip oldu. Geçtiğimiz hafta kurulan PROMASİAD (Promosyon ve Matbaa Sanayici İşadamları Derneği) bu anlamda faaliyetlerine başladı. Dernek üyeleri, dün Çırağan Sarayı’nda iftar yemeğinde bir araya geldi.

PROMASİAD’ın Genel Başkanı Ömer Karatemiz, burada gazetecilere yaptığı açıklamada,
Promosyon ürünü ve matbaa sektörünün Türkiye’de 2 milyar dolarlık ihracat potansiyelinin olduğunu söyledi. Kurdukları derneğin çatısı altında yapacakları faaliyetlerle bu oranı 5 milyar dolara yükseltmeyi hedeflediklerini aktaran Karatemiz, “Bu anlamda fırsatların olduğunu da düşünüyoruz. Baskı sanayi ve matbaa alanında ciddi oranda ihracat söz konusu. Örneğin yayıncılık alanında Türkiye, dünyada ilk 10 arasında” dedi.

“Çin’in Avrupa’da kurduğu baskı azalıyor”

Çin’in ihracat potansiyelinin Avrupa’da azaldığını hatırlatan Karatemiz, bunun Türk işadamları için bir fırsat olduğunu söyledi. Karatemiz, “Promosyon ve tanıtım ürünlerinde Çin’in Avrupa üzerinde kurduğu baskı gittikçe azalmakta ve yerli Türk ürünleri piyasada kendine yer bulmaktadır. Biz açıkçası bu potansiyelin farkındayız ve bunu geliştirmek için önümüzdeki süreçte ciddi çalışmalar içerisinde olacağız” diye konuştu.

“2023 ihracat hedefiyle 5 milyar doları zorlayacağız”

Ömer Karatemiz, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefini de hatırlattı. Tanıtım ürünleri, matbaa ve basım sanayisi sektörlerinin Türkiye’nin 2023 ihracat hedefinde önemli payı olacağını dile getiren Karatemiz, “Biz yaklaşık 2 milyar dolar civarında ihracat potansiyeli olan bir sektörden bahsediyoruz. Ülkemizin 500 milyar dolar bir ihracat hedefi var. Bunun hemen hemen 250’de birini, yani 5 milyar doları zorlayacağımızı düşünüyoruz” şeklinde konuştu.

Dernek üyeleri, iftar yemeğinin ardından hatıra fotoğrafı çektirdi.