Türk işadamları, promosyon ürünleri, baskı sanayi ve matbaa
sektörlerinde Çin’in Avrupa’da açtığı ihracat açığını kapatmaya
talip oldu. Geçtiğimiz hafta kurulan PROMASİAD (Promosyon ve Matbaa
Sanayici İşadamları Derneği) bu anlamda faaliyetlerine başladı.
Dernek üyeleri, dün Çırağan Sarayı’nda iftar yemeğinde bir araya
geldi.
PROMASİAD’ın Genel Başkanı Ömer Karatemiz, burada gazetecilere
yaptığı açıklamada,
Promosyon ürünü ve matbaa sektörünün Türkiye’de 2 milyar dolarlık
ihracat potansiyelinin olduğunu söyledi. Kurdukları derneğin çatısı
altında yapacakları faaliyetlerle bu oranı 5 milyar dolara
yükseltmeyi hedeflediklerini aktaran Karatemiz, “Bu anlamda
fırsatların olduğunu da düşünüyoruz. Baskı sanayi ve matbaa
alanında ciddi oranda ihracat söz konusu. Örneğin yayıncılık
alanında Türkiye, dünyada ilk 10 arasında” dedi.
“Çin’in Avrupa’da kurduğu baskı azalıyor”
Çin’in ihracat potansiyelinin Avrupa’da azaldığını hatırlatan
Karatemiz, bunun Türk işadamları için bir fırsat olduğunu söyledi.
Karatemiz, “Promosyon ve tanıtım ürünlerinde Çin’in Avrupa üzerinde
kurduğu baskı gittikçe azalmakta ve yerli Türk ürünleri piyasada
kendine yer bulmaktadır. Biz açıkçası bu potansiyelin farkındayız
ve bunu geliştirmek için önümüzdeki süreçte ciddi çalışmalar
içerisinde olacağız” diye konuştu.
“2023 ihracat hedefiyle 5 milyar doları
zorlayacağız”
Ömer Karatemiz, Türkiye’nin 2023 ihracat hedefini de hatırlattı.
Tanıtım ürünleri, matbaa ve basım sanayisi sektörlerinin
Türkiye’nin 2023 ihracat hedefinde önemli payı olacağını dile
getiren Karatemiz, “Biz yaklaşık 2 milyar dolar civarında ihracat
potansiyeli olan bir sektörden bahsediyoruz. Ülkemizin 500 milyar
dolar bir ihracat hedefi var. Bunun hemen hemen 250’de birini, yani
5 milyar doları zorlayacağımızı düşünüyoruz” şeklinde konuştu.
Dernek üyeleri, iftar yemeğinin ardından hatıra fotoğrafı
çektirdi.