Gıda-İş Genel Başkanı Seyit Aslan yaptığı yazılı açıklama ile ÇAYKUR’da yaşanan gelişmeleri rakamlarla anlattı.

Gıda-İş Genel Başkanı Seyit Aslan, “46 yaş çay işleme fabrikası, 1 paketleme fabrikası, 1 ana tamir fabrikası, pazarlama ve üretim bölge müdürlüğü, 8 pazarlama bölge müdürlüğü, Atatürk Çay ve Bahçe Kültürleri Araştırma Enstitüsü, Ülke geneli 12 bin 500 çalışanı ile çay sektöründe ülkenin en büyük kuruluşunun zarar ettiğine inanmak mümkün değil” dedi.

"ÇAYKUR ADIM ADIM ZARAR MI ETTİRİLDİ"

Türkiye’nin kuru çay piyasasında %45-50 pazar payına sahip ÇAYKUR’un zarar etmediğini, zarar ettirildiğini vurgulayan Aslan şunları söyledi: Sayıştay raporlarıyla ortaya çıkan rakam, ÇAYKUR’un adım adım nasıl zarar ettirildiğinin bir kanıtıdır.

Bakın eski Genel Müdür İmdat Sütlüoğlu’nun kurmuş olduğu ve ÇAYKUR’un reklam işlerini yürüten ÇAYTAŞ şirketi 290 milyon lira reklam gelirine sahip.

2014 yılında 12,06 milyon TL kâr,

2015 yılında 22,67 milyon TL kâr,

2016 yılında 82,12 milyon TL kâr ettiğini açıklayan ÇAYKUR’un,

2017 yılında 267.6 milyon lira zarar eden ÇAYKUR,

2018'de de 657 milyon 86 bin lira zarar etmesi anlaşılır değil.

Bu arada Çaykur'da bir yılda 3 kez genelmüdürü değiştiği ve önceki Genel Müdürü Ekrem Yüce’nin AKP’den Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı seçildiğini de öğreniyoruz.

Tarım Bakanlığı ve ÇAYKUR İdaresi, halkın öz varlığı olan ÇAYKUR’un yıllara göre artan kârı 2017 yılı için 131 milyon TL kâr öngörmesine rağmen 267 Milyon TL zarar etmesini ve bu zararın 2018 yılında da iki kattan fazla devam etmesini, nedenleri çok iyi analiz edip, halka bunu açıklamak zorundadır.