Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) haberine göre, BMW dizel
arabalarındaki egzoz gazı devirdaim modülündeki teknik bir sorun
nedeniyle ilk olarak Güney Kore'de başlayan geri çağırmalar Avrupa
geneline de sıçradı.
Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı geçen yıl, 520d modeli de dahil
olmal üzere BMW dizel motorlu araçlardaki bu sorun nedeniyle 27
motor yangını yaşandığını belirterek soruşturma açmış ve Münih
merkezli üretici Kore'de bulunan 106 bin sorunlu araç için 20
Ağustos'tan itibaren geri çağırma kararı almıştı.
Küresel otomobil pazarında satış adetlerine göre dünyanın 11. büyük
piyasası olan Güney Kore'nin lüks segment araç piyasasını Hyundai
ve Kia domine ederken, genel olarak en popüler 2. otomobil
markasının BMW olduğu belirtiliyor.
BMW Kore Başkanı Kim Hyo-joon hafta başındaki basın toplantısında,
"Son dönemdeki motor yangınları nedeniyle endişelere neden
olduğumuz kişi ve hükümtten içtenlikle özür dileriz." ifadelerini
kullanmıştı. BMW, Mercedes'in ardından ülkenin en çok ithal edilen
aracı ancak motor yangınları nedeniyle aleyhine ülkede açılmış 13
dava bulunuyor.
Alman basındaki haberlere göre benzer sorundan Almanya'da da 96 bin
300 araç etkilenmiş durumda ve geri çağırmalar sonrası kontrollerde
hatalı modülün değiştirileceği belirtiliyor. Avrupa genelindeki
toplam geri çağırılan araç ise 324 bin civarında