Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) perşembe günü yaptığı toplantıda doğalgaz piyasası dağıtım ve müşteri hizmetleri yönetmeliğinde değişiklikler yapılmasına karar verdi. Yapılan değişiklikle vatandaşların doğalgaz kesintileri nedeniyle mağduriyet yaşamaması ve abonelik sürecindeki kırtasiyenin de en aza indirilmesi hedefleniyor. Bu kararlar kapsamında müşterinin, 50 metreküpten (Yaklaşık 50 lira) az borcu varsa bunun için gaz kesintisi yapılmayacak.
10 GÜNE ÇIKIYOR
Abonenin vefatı halinde diğer mirasçılardan herhangi bir itiraz
gelmediği takdirde vefat eden abonenin eşi, dağıtım şirketinde
mevcut bulunan güvence bedeli aktarılarak ve ilave bir güvence
bedeli alınmaksızın abone yapılacak. Acil durum sebebiyle
yapılanlar hariç cuma günleri ve resmi tatillerin başladığı günden
önceki gün doğal gaz kesintisi yapılamayacak. Böylece vatandaşların
borçlarını kolaylıkla ödemeleri ve hizmetin uzun süre kesilmemesi
sağlanacak. Fatura okuma süreleri 30 artı/eksi 5 gün olacak. Fatura
ödeme süreleri de 7 günden 10 güne uzatılacak şekilde
değiştirildi.
ŞİKAYET SİSTEMİ
Dağıtım şirketleri, tüketicilere 24 saat kesintisiz hizmet verecek
şekilde çağrı merkezi kuracak. Çağrı hizmetleri ile ilgili olarak
hizmet alımı yapılabilecek. Dağıtım şirketleri internet sitelerinde
tüketicilerin şikayetlerini iletebilecekleri, kolay erişim
sağlanabilen, yapılan başvuruların tüketicilerce takip edilmesine
olanak sağlayan Şikayet Başvuru Sistemi oluşturacaklar. Tüketici
tarafından şikayete konu belgeyi sisteme yüklemeye imkan verecek
şekilde sistem kurulacak.
GAZ VERME SÜRESİ 24 SAATE İNDİRİLECEK
Doğalgazı kesilen müşterinin, yükümlülüklerini yerine getirmesi ve
dağıtım şirketine başvurusu üzerine, müşteriye mevcutta 2 gün olan
en geç yeniden doğalgaz verme süresi 24 saate indirilecek.
Tesisatta bulunan eksiklikleri, sertifikalı firmalar giderecek.
Dağıtım şirketlerinin hizmet alacağı yapım kontrol firmalarının
belirlenmesi, değiştirilmesi, sözleşmelerde yer alacak asgari
hükümler ve kontrollük faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin usul
ve esasları EPDK belirleyecek.
BEDELSİZ ÖDEME MERKEZİ İLE ANLAŞILACAK
Alınan kararlar çerçevesinde dağıtım şirketi, şebeke ve tüketici
sayısına uygun olarak yeterli sayıda bedelsiz işlem yapacak ödeme
merkezi kuracak veya bunu yapılabilecek ödeme merkezleri ile
anlaşacak. Tüketicilerin kendi tercihleri ile hizmet bedeli
karşılığı hizmet veren kuruluşlara ödeme yapma hakları ise saklı
olacak. Dağıtım şirketleri, ödeme merkezleri arasındaki rekabeti
engelleyici hiçbir faaliyette bulunamayacak. Böylece oluşan
rekabetten tüketiciler fayda sağlayacak. Tüketici memnuniyetinin
sağlanması, farklı bölgelerde farkı sözleşme kullanılmasının
önlenmesi ve eşit taraflar arasında ayrım oluşmaması açısından
abonelere ilişkin tek tip sözleşme EPDK tarafından
belirlenecek.
DOĞALGAZ NÜFUSUN YÜZDE 65’İNE ULAŞTI
EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz, bugün itibariyle doğalgaz abone
sayısının 13 milyon civarında olduğunu, bunun da yaklaşık 50
milyonluk nüfusa tekabül ettiğini belirterek, 2018 yılında
doğalgazın ulaşmadığı il kalmayacağını söyledi. Yılmaz, “Ülkemizin
toplam nüfusunun 80 milyona yaklaştığı göz önüne alındığında, bugün
itibarıyla nüfusumuzun yaklaşık yüzde 65’ine doğal gaz ulaşmış
durumda. Önümüzdeki 2 yılda inşallah bu rakama 5 milyondan fazla
vatandaşımız daha eklenecek. Doğal gazda tüketici memnuniyeti,
diğer sektörlerle kıyaslandığında çok yüksek seviyelerde.
Yaptığımız bu düzenleme ve şirketlerimizin de gayreti ile bu
seviyeyi daha da yukarıya taşıyacağımıza yürekten inanıyorum”
dedi.
Neşe Karanfil-Hürriyet