Küçücük taneleriyle öyle şeylere iyi geliyor ki... Pek çok derde deva

Bakliyatlar, hem besin değerleri hem de lezzetiyle sofralarımızın gözdesi. Biz de, 10 Şubat "Dünya Bakliyat Günü" sebebiyle bakliyatların sağlımıza olan faydalarını sizin için araştırdık. Ne kadar yararlı olduğunu öğrenince daha fazla tüketmek isteyeceksiniz.

Küçücük taneleriyle öyle şeylere iyi geliyor ki... Pek çok derde deva - Sayfa 1

Kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya... Mutfağımızın vazgeçilmezi bakliyatların faydaları saymakla bitmez. Bolca tüketilmesi tavsiye edilen baklagiller, protein, demir ve magnezyum açısından oldukça zengin gıdalar.

113
Küçücük taneleriyle öyle şeylere iyi geliyor ki... Pek çok derde deva - Sayfa 2

Pek çok kişi için kuru fasulye denince akan sular durur. Pastırmalı da olsa etli de olsa her hali ayrı bir lezzetli. Pilav eşliğinde servis edilince de damakları şenlendiriyor. Tabii, bu kadar lezzetinin yanında oldukça da sağlıklı bir besin, kuru fasulye.

213
Küçücük taneleriyle öyle şeylere iyi geliyor ki... Pek çok derde deva - Sayfa 3

Lifli olması, içerdiği protein ve minerallerle kırmızı etten hiçbir eksiği yok. Türk mutfağının akla ilk gelen yemeklerinden kuru fasulye, diyet listelerinde de rahatlıkla tercih ediliyor.

313
Küçücük taneleriyle öyle şeylere iyi geliyor ki... Pek çok derde deva - Sayfa 4

Hafta en az iki defa tüketilmesi önerilen nohutun yeri her daim başkadır. Yanında turşu olunca adeta küçük bir mutluluk yaşatıyor. Sadece bununla da kalmıyor. Kalsiyum, magnezyum, potasyum, demir, betakaroten ve A vitamininin yanı sıra bol lifli bir gıda olan nohut, vücuttaki tümör oluşumunu da engelliyor.

413