Günde 2 kaşığı beyin yaşlanmasını engelliyor!

Beyin yaşlanmasını yavaşlatan yiyecekler

Günde 2 kaşığı beyin yaşlanmasını engelliyor! - Sayfa 1

Çoğu insan, yüksek lifli bir diyetin bağırsakları sağlıklı tutmaya yardımcı olduğunu ve aynı zamanda kan şekerini düzenlediğini bilir. Fakat yeni araştırmalara göre, lifin beyin yaşlanmasını ve beyin hastalığını azalttığı ortaya çıktı. Yeni çalışmalar sonucunda, bilim adamları daha fazla lif tüketmenin beyin iltihabını hafiflettiğini keşfetti. "Daha fazla lif yemek beyin iltihabını (Alzheimer, Parkinson vs.) nasıl önler?" diye düşünüyor olabilirsiniz. Vücutta bağırsak-beyin ekseni adı verilen bir mekanizma vardır. Bağırsak mikropları, besin maddeleri üretmekten, bağırsak iltihaplanmasından ve beyni doğrudan etkileyen diğer birçok fonksiyondan sorumludur.

17
Günde 2 kaşığı beyin yaşlanmasını engelliyor! - Sayfa 2

Diyetinizde yüksek lif tüketmenin, beyin iltihabı ve buna bağlı beyin hastalıklarını azaltıcı etkisinin olduğunu artık biliyoruz. Peki en iyi lif kaynakları nelerdir?

27
Günde 2 kaşığı beyin yaşlanmasını engelliyor! - Sayfa 3

Fasulye Fasulyeler mükemmel bir lif kaynağıdır. Miktarı değişebilir fakat, çeşitli fasulyelerin içerdiği lif miktarı genel olarak;Siyah fasulye: 15 gramBöbrek fasulyesi: 16 gramAdzuki fasulyesi:17 gram

37
Günde 2 kaşığı beyin yaşlanmasını engelliyor! - Sayfa 4

Kuruyemişler Lifler kuruyemişlerin türüne göre farklılık gösterir. En iyi lif içeren kuruyemişler;Brezilya fındığı: 28 gram brezilya fındığının içinde 12 gram lif bulunuyor.Çam fıstığı: Aynı şekilde, 12 gram lif bulunur.Badem: 28 gram bademin içinde 4 gram lif bulunur.

47