Bakan Bolat, Husilerin Kızıldeniz'deki saldırıları nedeniyle Süveyş Kanalı üzerinden ticaret gemilerinin geçiş sorunu yaşadığını belirterek, bu durumun Türkiye'ye avantaj sağladığını ifade etti.

Kızıldeniz'deki gerginlik nedeniyle gemi ticaretinde yaşanan aksamaların Avrupa'ya yönelik lojistik ve tedarik süreçlerini olumsuz etkilediğini söyleyen Bolat, Türkiye'nin coğrafi konumunun avantajını kullanarak Avrupa'ya ithalatın tercih edilmeye başlandığını dile getirdi. Türkiye'nin kaliteli mallarını lojistik gücüyle Avrupa'ya hızlı bir şekilde ulaştırabildiğini vurgulayan Bakan Bolat, Türkiye'nin jeopolitik zorluklara rağmen üstün bir lojistik avantaja sahip olduğunu ifade etti.

Drewry'nin Dünya Konteyner Endeksi verilerine göre, uluslararası konteyner şirketlerinin Kızıldeniz'den geçişleri askıya almaları ve rotalarını Ümit Burnu'na çevirmeleri nedeniyle spot navlun fiyatlarında artış yaşandığı bilgisine de değinen Bakan Bolat, Türkiye'nin bu durumu lehine çevirebildiğini belirtti. Bu durumun, Türkiye'nin lojistik avantajını daha da güçlendirdiğini ifade eden Bolat, Türkiye'nin her türlü zorluğa karşı üstün bir konumda olduğunu vurguladı.