Akbank, son günlerde bazı yayın organları ve sosyal medya kanallarında yer alan dolandırıcılık mağduriyetleriyle ilgili bir açıklama yaptı. Banka, "Sistemlerimizde güvenlik açığı veya veri sızıntısı bulunduğuna dair iddialar kesinlikle asılsızdır." ifadelerini kullandı.
Akbank, X sosyal medya platformundan yaptığı duyuruda, müşterilerinin veri güvenliğini önceliklendirdiklerini ve gelişen teknolojiye uyum sağlamak için gerekli standartları uyguladıklarını belirtti. Açıklamada, bankanın bilgi sistemleri ve veri güvenliği konusundaki önlemleri de vurgulandı.
Banka, dolandırıcılık vakalarına karşı sektördeki diğer finans kuruluşlarıyla birlikte yoğun bir mücadele içerisinde olduklarını ifade etti. Son dönemde sosyal medyada dolaşan asılsız iddialara karşılık, yalnızca birkaç olayın sosyal mühendislik teknikleriyle gerçekleştirildiği, bu vakaların titizlikle incelendiği aktarıldı. Mağdur olan müşterilere gerekli bilgilendirmelerin yapıldığı ve tüm bilgi taleplerinin yanıtlandığı kaydedildi.
Müşteri güvenliği ve memnuniyetinin büyük önem taşıdığına dikkat çeken Akbank, her vakayı detaylı bir şekilde inceleyerek gerekli tedbirleri aldığını belirtti. Ayrıca, dolandırıcılıklara karşı önlem almak amacıyla müşterilere mobil bankacılık şifrelerini kimseyle paylaşmamaları ve yalnızca güvenilir kaynaklardan uygulama indirmeleri konusunda bilgilendirmeler yapıldığı ifade edildi.
Açıklamada, "Mobil cihaz güvenliğini tehdit edebilecek uygulamaların yüklenmesini engellemek için dikkatli olunması, banka dışı internet sitelerine girişte hassas bilgilerin paylaşılmaması gibi konularda sürekli hatırlatmalar yapıyoruz." denildi.