AlShaya Group, işletmedeki yaklaşık yüzde 30'luk azınlık hissesini satmayı düşünüyor .

Kaynaklardan biri daha önce hisse satın almak için kısa listeye alınan Suudi Arabistan'ın servet fonu Kamu Yatırım Fonu'nun da hala görüşmelerde yer aldığını söyledi.

Starbucks birimi, Orta Doğu ve Kuzey Afrika, Kazakistan ve Azerbaycan'da 13 ülkede yaklaşık 2.000 satış noktası işletiyor.

Şirket, Rusya'dan çıkmadan önce 2022'de 4 milyar ila 5 milyar dolar arasında bir değere sahipti.

Bazı tüketicilerin protestolar ve boykot kampanyaları başlatmasından dolayı satışların önemli ölçüde etkilendiği belirtildi. Ancak uluslararası segmentteki büyüme hedeflerine bağlı kalındığı da açıklandı

Starbucks ocak ayında İsrail-Hamas savaşının bölgedeki işlerine zarar verdiğini, zira ilk çeyrek sonuçlarıyla ilgili piyasa beklentilerini karşılayamadığını açıklamıştı.

Boykotların ardından Starbucks, Ekim ayında siyasi olmayan bir kuruluş olduğunu açıklamış ve İsrail hükümetine veya ordusuna destek sağladığı yönündeki iddiaları reddetmişti.

Anlaşma gerçekleşirse, Alshaya ailesinin 1999'dan bu yana elinde bulundurduğu özel şirketin yatırımcı tabanını genişletecek. Orta Doğu'nun en büyük özel şirketlerinden bazıları, halka arzlar veya stratejik hisse satışları yoluyla giderek daha fazla dışarıdan yatırımcı çekme arayışına giriyor.

1890 yılında kurulan Alshaya, The Cheesecake Factory, Shake Shack ve Pottery Barn gibi popüler Batılı markaların işletmelerin, işletme haklarına sahip olan bölgedeki en büyük perakende işletmecilerinden biri olarak biliniyor.

Starbucks'ın Türkiye'de 681 şubesi ve 8 bin çalışanı bulunuyor.