Alman uçak firması AQUILA'yı (kartal) satın alan Gökçen Grubu'na bağlı B Plas'ın Üst Yöneticisi Celal Gökçen, Bursa'da da uçak üretimi gerçekleştirmek istediklerini belirterek, "Üretimi devam ettirip başka modeller üzerinde de çalışacağız" dedi.

Gökçen, bir otelde düzenlenen basın toplantısında, havacılıkla ilgili plan ve düşünceleri yokken birden bu işe girdiklerini ve hızla yol aldıklarını söyledi.

Satın aldıkları firmanın ayda iki uçak üretir durumda olduğunu anlatan Gökçen, şunları kaydetti:

"Bu uçaklar, iki kişilik. Genelde eğitim ve turing uçağı. Avrupa'da bu tür uçakların kullandığı 792 havaalanı var. Dolayısıyla ülkeden ülkeye bu uçaklarla gidilebiliyor. Uçakların bin 100 kilometre menzili, 4 silindiri, Bombardier motoru var. Bütün yapısı, kompozit. 100 kilometrede 9,5 litre, 95 oktan süper benzinle çalışıyor. Eğitim uçağı olduğu için bakım kolaylıkları da düşünülmüş şekilde. Tabii ki rakipleri de var ama onların bakım masrafları 25 bin avro civarındayken biz, bunu 4-5 bin avro ile yapabiliyoruz. Hafif, 500 kilogramlık bir eğitim ve turing uçağı. Satış fiyatı uçağı oluşturma şeklinize göre 165 bin avrodan 210 bin avroya kadar değişiyor."

Gökçen, uçak firması almalarının ardından taleplerin gelmeye başladığını ifade ederek, "Uçak, iyi bir uçak olarak biliniyor ve sağlam, havadaki güvenilir kullanımı ile öne çıkıyor. Firmada sertifikalar var. Firma profilinde önce tasarım yapabilme sertifikası olması lazım. Dizayn ve yeni uçak geliştirebilmek için, bu var. Üretim sertifikası da var. Bunun ötesinde bakım sertifikası da mevcut. Bir özelliği de 'uçuşa uygunluk', yani başka uçakların uçuşa uygunluğuna sertifika verebilme yetkisi var. Bu yetkilerle bütün konuları kapsayan bir firma" dedi.

- "Başka modeller üzerinde de çalışacağız"

Firmanın şu anda 42 çalışanının olduğunu, bu sayının artırılacağını vurgulayan Gökçen, şu bilgileri verdi:

"Üretimi devam ettirip başka modellerde de çalışacağız. Bu yılın programını yaptık, geliştirmeleri de ortaya koyduk. O yönde ilerleyeceğiz. Daha güçlü bir motor çalışması var ama en ufak bir şeyi değiştirdiğinizde dahi bütün hepsi sertifikasyondan geçmek durumunda. Dolayısıyla tekrar uçağın ele alınması gerekiyor. Şu andaki motor 100 beygirlik, 130 beygirlik bir turbo versiyonu okullardan gelen talep üzerine çalışmaya alındı. Gece uçuşu ile aletli uçuş sertifikasyonu da yakın zamanda ele alınacak. İlk etapta yapılacaklar bunlar. Daha sonra bir güvenlik paraşütü için çalışacağız. Aynı zamanda 4 kişilik uçak için çalışmalarımıza devam edeceğiz."

"Bundan sonraki adımımız, Bursa'da bunu geliştirmek için neler yapabiliriz olacak" diyen Gökçen, Bursa Ticaret ve Sanayi Odasındaki (BTSO) Uzay, Havacılık ve Savunma Kümelenmesi bünyesindeki firmaların konuyla ilgili çaba gösterdiklerini aktardı.

Gökçen, "Biz gelip geçiciyiz. AQUILA, inşallah şehrimize kalıcı olarak gelir ve devam eder" ifadelerini kullandı.

- "Türk uçak firması, dünya markası olarak dünya pazarlarında"

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe de raylı sistemlerin kentte üretilmesinin ardından ikinci hedefin Bursa'da hava araçlarının üretilmesi olduğunu vurguladı.

Artık hava araçlarının Bursa'da üretilebileceğini vurgulayan Altepe, havacılıkla ilgili proje ararken, Berlin'de satılan hazır bir uçak fabrikası bulduklarını anlattı. Altepe, şunları kaydetti:

"Yaklaşık 20 yıllık birikimi olan, içinde de 30-40 yıllık tecrübeli mühendisleri olan bu fabrikanın satıldığını gördük. Bununla ilgili çalışmaları sürdürdük ve sonunda işi bitirmeye geldi sıra. Almanya'da bir fabrika alınacak, bunun bedeli ödenecek, fabrikanın iç ekipmanlarından sonra kendisi de alınacak. Sonra bu işe daha çaplı yatırımlar yapılacak ve iş genişletilecek. İlk aklımıza gelen Gökçen Grubu oldu. Aynı zamanda pilot olan Celal Bey, 'Ben seve seve yaparım, o firmayı da alırım' dedi. Biz de mutlu olduk."