Cami yolunda Azrail canınızı alırsa şehit sayılırsınız. Evden camiye gitmek için çıktığınızda camiye gidemeseniz de sevabını alırsınız. Allah camiye gidenlerden belaları def eder ve camiye gelenleri sever.

Peygamber Efendimiz, “Bir müminin camide cemaatle namaz kılması tek kılmasından 25 kat daha faziletlidir” buyuruyor. Buhari’nin rivayetinde ise 27 kat diyor.

O zaman Peygamber çelişkili mi konuşuyor Hayır, Peygamber hiçbir zaman çelişkili konuşmaz. Bu fark zaman içinde âlimlerin arasındaki konuşmasından çıkmıştır. Bu konuda, “Önce 25 kattı sonra Allah müminlerine rahmet etti 27 kata çıkardı’’diyen âlimler var. İkinci olarak, “Evi yakın olanlara 25 kat, uzaktan gelip cemaatle kılana 27 kat” diyen âlimler var. Üçüncü yol olarak ise, “Herkes imama uyup kılıyor ama kimisi var tamamen dünyadan kopuyor. Bu fark da ondandır” diyen âlimler de var. Her halükârda aynı sevap alınır.

Cami yolunda Azrail canınızı alırsa şehit sayılırsınız. Evden camiye gitmek için çıktığınızda camiye gidemeseniz de sevabını alırsınız. Allah camiye gidenlerden belaları def eder ve camiye gelenleri sever. Başka bir anlamda farz namazınız garanti olur. İmama uyduğunuza niyet ederseniz sizin hatanız olmaz.

Eğer abdestiniz tamamsa, eksiğiniz yoksa namazınız kabul olur ve kabul edilen namaz kendinden önceki vakte kadarki günahları sildirir. Cemaatle namaz kılmaya alışmış adamın kalbi camiye bağlıdır. “Mescide gönlü bağlı müminler arşın gölgesinde dinlenecekler” hadisi var, oradan büyük müjdeler var. Dükkânı olanlar da camide kılsınlar, tespih uzun sürüyor diyenler yolda çekebilirler tespihi. Ama hiçbir şekilde bir Müslüman camiden kopamaz.

Kaynak: Yeni Akit